torsdag 23 april 2009

Söker inspiration..


I dag så vänder jag mig ännu en gång till google för att söka inspiration, i dag har jag drömmar om våren och allt som hör där till... för vår del så innebär detta en mängd projekt, till sambons enorma glädje! Hi hi.
Första projektet i vår blir den inglasade altanen som ska byggas.. fönsterglas och dörr är redan klart vad vi ska ha, men mitt problem som jag funderar på i dag är det att jag verkligen gillar spröjs på fönster, det ser både lite gammeldags och väldigt fint ut. Men det vi ska ha är stora glasskivor som man kan skjuta fram och tillbaka för att öppna och stänga.. nu försöker jag planera om man på något sätt kan skapa en illusion av att det är något slags spröjs längst upp, fast det igentligen inte sitter fast på fönstret utan lixom är byggt lite "utanför" det.. fattar ni?! =)
I dag är vi helt lediga här hemma och det är ju tur för min mage smärtar något fruktansvärt. Jag kommer nog inte att få mig upp ur soffan på ett bra tag och det är tur att världens snällaste son har förståelse för sin tråkiga mamma.
Godmorgon

Inga kommentarer: