onsdag 15 april 2009

Adjö Sune och Edgar..

I dag har vi varit produktiva här hemma..
* Vi har städat & tömt akvariet och kört det och sköldpaddorna till Arken zoo, där är nu deras nya hem, och Liam som satt och höll i lådan som dom låg i hela vägen blev lovad att han fick komme och hälsa på dem när han ville. Hon trodde inte att dom skulle få dem sålda, och det är nog kanske lika bra, att dom får bo där och bli ordentligt omhändertagna.
* Vi skruvade ned min älskade nya badrums-spegel och körde och bytte den efter att vi upptäckt att glaset hade repor EFTER att vi satt upp den. *värt*
* Har varit förbi på soptippen med vårt gamla badrumsskåp.
* Varit föbi på Kvik för att se om dom hade något snyggt handfat med underskåp, vilket som hade, så det blir väl att beställa.
* Handlat lite

Och nu är vi äntligen hemma och sonen har bestämt att han vill sova hos "Gamma" i kväll, så det blir nog kanske en mysig bio för mig och sambon.

I morgon kan jag ÄNTLIGEN börja måla taket i vårt "nya" sovrum, snart ska det vara fixat och fint så att vi kan flytta in. Jag skulle verkligen vilja ha en vit lurvig heltäckningsmatta på golvet där inne, men jag känner min son och mig själv och kan genast meddela att det är bara att glömma. *suck* Men Åååh så mysigt att sätta ned fötterna på när man vaknar!

Inga kommentarer: