lördag 11 april 2009

Godis- Lördag


*Host, snörvel* hörs från soffan bredvid. Och så helt plötsligt börjar snörvlet prata.. "Jag kan ändå fara ut och åka skoter mamma.. det kan jag fast jag är förkyld." Stackare liten, han som har så mycket sett fram emot vår lediga påskvecka och så ska han bli förkyld!!


Sambon ryckte ut och skulle jobba nån timma nu på morgonen och så har han jour i natt. (hoppas att det inte händer något alls)


I dag så är det mor med man som bjuder upp till fest med en redig påskmiddag!! Vi har tur vi som blir bortbjudna ofta nu under påsk. =)


Veckans projekt här hemma för mig och sambon kommer att bestå av att städa ur våra sköldpaddors rum (dom ska bort, nån som vill ha dom?!? Bara två små treknölssköldpaddor..) så ska taket målas, hålen på väggarna har jag spacklat igen, så nu ska jag köpa lite mer färg och måla över allt spackel med samma färg som resten av rummet är. En byrå ska målas vit och sedan så ska vårt sovrum flyttas ned!

Eftersom att jag hade så problem med foglossning sist så vill jag inte springa så mycket i trappan som jag nu gör då vi har sovrummet uppe, och så har vi ingen toalett uppe, så då ska vi springa upp och ned med liten i trappan hela tiden, och det gillar jag inte.

Men det är bäst att flytta ned det nu så att Liam inte tycker att vi "flyttar ifrån honom" pga. bebisen.. då kan det nog bli en massa onda känslor för bebisen..

Ja, det är mycket att tänka på när ett barn helt plötsligt ska dela plats med ett till...

Inga kommentarer: