söndag 20 september 2009

Sol på kind och grönska på fingrar


Nu mina vänner så höststädas det i vår trädgård. Jag har krupit runt på alla fyra och slitit bort sommarblommor & jordgubbsplantor som vuxit sig vilda över sommaren

Min stackars trädgård har verkligen fått lida av både altanbygge och graviditet i sommar och har varit ytterst försummad motför vad den brukar vara. Men nu känns det bra, jag tittar mig runt och det ser mer välvårdat ut än på länge.






Det har varit en kylig men ändå solig dag i dag och min älskade sambo gick ut och snickrade ihop detta fina bord åt mig som jag ska ställa utanför bron med höstpynt av diverse slag på. Nu står det nymålat och jag bara väntar på att det ska torka så att jag kan sätta fart och få till det fint & välkomnande utanför vårt lilla hus nu när mörkret smyger sig på.

Inga kommentarer: