torsdag 17 september 2009

Det stämmer inte!

Vi har just avnjutit en skön tv-kväll. Dubbelavsnitt av 2 and a half men.. sååå bra! Idol & sedan lyxfällan. Men nu lämnar vi båda två tv-soffan lite frustrerade.
Lyxfällan.. det stämmer ju inte.. 400 000 kr som familjen hade i lån var bara borta då ihopräkningen av budgeten skulle ske.. helt plötsligt så ligger familjen som nyss låg 14 000 kr minus varje månad på 6000 kr plus, bara av att dom bakat in ett båtlån på 580 000 kr i huslånet. Det gjorde huslånet dyrare, men dom kompenserade det lite genom att säga att dom inte fick handla mat för 9000 kr varje månad (allvarligt.. vem klarar av att handla mat för 9000 kr på en månad då man är tre pers.. Äter dom oxfilé till frukost, lunch, middag och kvällsfika?) dom skulle måsta klara sig på 5000 kr. Och så fick dom inte köra bil för 7000 kr heller utan skulle få nöja sig med hälften. Plus att den hemma boende sonen skulle betala hyra på 3000 kr varje månad. Detta gjorde att som hamnade 6000 kr plus varje månad?!? Eftersom att dom hittills inte ens amorterat ett dugg på båten utan amorteringarna gällde alla deras andra "små lån" på ynka 400 000:- så kan jag inte fatta hur amorteringarna kunde sjunka från 12000:- till 2500:-. Nä jag anar fiffel och båg för att tittarsiffrorna ska hållas uppe.
Tänk att ett tv-program kan göra mig så här upprörd. Jag menar det är ju faktiskt inte min ekononomi det handlar om. Tack gode gud för det!

Inga kommentarer: