onsdag 23 september 2009

Men jag är det ju redan!!


I går på 4-årskontrollen så böjer sig sköterskan fram över Liam och frågar honom glatt "Nä men ska DU bli storebror?! Så kul, när ska du bli det då?"
Liam tittar på henne precis som om han tycker att han hon är den knäppaste tanten någonsin och så svarar han "Men.. jag är ju redan storebror.. det är bara det att han inte kommit ut ännu!"
Hon drar till med ett rätt otrevligt "Hmpf.. jaha... det är så ni kallar det.. "och tittar på mig.
Nä men det gör han, och han har ju helt rätt. Han ÄR storebror, för bebisen finns ju redan, den råkar bara ligga i min mage ännu.
Och världens bästa storebror kommer han att bli. I går vid middagsbordet sparkade lillen så hårt i magen att maten nästan inte ville ned, och det gjorde sååå ont. Så frågar sonen vad som står på... "Jag kan fixa det!" Ropar han och hoppar ned från köksstolen, springer in i sovrummet och kommer tillbaka blixtsnabbt med det lilla mjukisdjuret/speldosan från vaggan, drar upp och lägger den över min mage, hoppar upp på stolen och fortsätter att äta.
Och vad händer.. det blir helt lugnt i magen och vi kan fortsätta att äta vår middag till plinkandet av speldosan. Han kan min lilla man!!

2 kommentarer:

Stina sa...

Ja, det är klart att han redan är storebror.;-)

Emma sa...

Hi hi, lik Denny =). Ja, han är så härlig! Men gud så mysig Liam är och han har ju HELT rätt! Vilken otrevlig barnmorska!! Ta det lugnt nu gumman, så du får MVG i att föda barn!!! KRAM