söndag 6 september 2009

Jag längtar..

Jag längtar så mycket efter vår lilla bebis nu. Det är en skön känsla att se fram emot allt nu, för mitt i graviditeten så har mina tankar varit, "nä men vad är det jag gett mig in på igen.. jag vet ju hur ont det gör" Och varit lite orolig och nervös så där.
Men ALLT det är borta nu, jag längtar, jag tycker att det känns spännande och mer än någonsin tidigare så vet jag ju nu priset som kommer efteråt.
Detta lilla mjuka doftande varma huvud som kommer att ligga emot mitt bröst, Tårarna av stolthet som rinner nedför både mina och sambons kinder då denna lilla nya människa tar ett djupt andetag och annonserar sin ankomst med ett högt skrik och genast från första stund fyller hela rummet med kärlek och glädje.
Men den här gången så kommer det att vara något speciellt.. Vi kommer att få fara hem till vår underbara son som väntar här hemma och se honom hålla i och "mjuka" sin lillebror för första gången och jag kan lova er att någonstans under den tiden så kommer jag och sambons tårfyllda dimmiga blickar och händer att söka varandra. Stolta kommer vi att titta på våra fina barn och fyllas av kärleken i det underbara liv vi skapat tillsammans! Åh så jag längtar...

Inga kommentarer: