fredag 4 september 2009

Oj så spännande livet kan vara. Efter ha ringt och pratat med sjukvårdsrådgivningen så bokade dom omedelbart en tid på min vårdcentral. Tydligen så ringer inte gravid/astma/och jätteförkyld bra i deras öron nu för tiden.
För att inte riskera att sprida smitta hos andra på vårdcentralen så smusslades jag in bakvägen och fick sitta i ett enskilt rum och vänta på doktorn (som by the way tyckte att jag var rålöjlig som satt där med lov om att ta prov för svininfluensa och "förstod" som han själv uttryckte det att jag var där på grund av alla skriverier om gravida med svininfluesan i USA! Och själv så tyckte han att folk som jag skulle motas bort redan i telefonen, och om det blev värre vara hänvisade till akuten för att ta provet där så att dom slapp på vårdcentralen!!!!... Eeeh jaha!! Själv så tror jag ju faktiskt att detta är en vanlig förkylning, man jag har ju aldrig haft svininfluensan tidigare så hur fasen ska jag veta hur den känns, och om någon erbjuder mig att ta provet när jag nu uppvisar alla symtom så är det väl klart att jag gör det!!! Endel läkare med sin "Oj-så-löjlig-jag-tycker-att-du-är-nu-attityd" blir jag galen på.
Provet bestod av att en sköterska körde bak en slang långt i min näsa och rörde om och sög.. inte skönt! Och när hon inte fick ut något resultat så körde hon istället in en tops lika långt i andra näsborren och rörde om.. det låg pölar av ofrivilliga tårar som bara runnit ned på papperet på britsen då jag väl var klar och ställde mig upp.
Men jag var ändå lycklig, nu får jag veta säkert vad det är jag har och kan behandla därefter.

Inga kommentarer: