fredag 25 september 2009

Så säger han

Sonen kommer hem i dag.. efter 2 nätter av övernattning och lek hos sin lika gamla kusin. Han har otroligt roligt och yrkar på en natt till som hans mor förstås VÄGRAR!
Vi har pratat i telefonen varje kväll och i går så var jag tvungen att brista ut i skratt.
Det hela började i förrgår då han skulle åka.
Jag pussar och kramar honom och säger sedan "Men vad händer nu om mamma saknar dig så mycket att jag inte står ut?! Så tittar han allvarligt på mig, suckar lite lätt och säger "Ja men mamma ta med dig mobiltelefonen.." Jag ler och tänker ju förstås att lillkillen menar att jag kan ju ringa om det blir för jobbigt... så fortsätter han "För där har du kort på dig och mig, och det kan du ju titta på om du saknar mig!" Så praktiskt, han har löst problemet utan riskera att behöva bli störd i lekandet av sin mor.
Tillbaka till i går kväll, så säger jag "Men mamma har ju saknat dig så jättemycket heeeela dagen" Det blir tyst en liten stund och så hör jag hans ljusa stämma "Ja men har du inte tittat på kortet??" "Jo det har jag, men jag saknar ju dig bara ännu mer då jag ser dig på kort. Vad ska jag göra då?" undrar jag. *tystnad* "Ja men gör något annat då! Men mamma, jag vill sova här i tre nätter.. jag har sovit här i en, och nu ska jag sova en till.. då är det ju bara en kvar.. och det är ju inte mycket!!" Säger han bestämt " Liam, vi har pratat om det här och vi hade bestämt två nätter.. det är vad som gäller!" "Men mamma.. nu har du faktiskt glömt vem som bestämmer!!..... Det är ju faktiskt PAPPA!!"
Åh min lilla skitunge vad jag saknar dig... =D

Inga kommentarer: