tisdag 8 september 2009

Höstäpplen


Har jag pallat ur min mors trädgård, mums nu ska det bakas. På söndag kommer ju sambons ingen gluten-ägg-citrus familj på besök för att fika och uppvakta herr Sambo. I dag har jag städat ur Liams garderob. Oj vad han växer, jag måste inhandla hur mycket kläder som helst. Och så måste jag väl ta och gå in på Asplunds för att köpa vindbyxor, handskar och mössa nu för hösten. Sambon blir alltid lite nervös då jag nämner att jag ska dit.. Det är nämligen den enda karln i hela världen som jag inte kan stå emot! Går jag in för att köpa regnbyxor till dagis för 200 kr så kommer jag ut med ett allvädersställ från Reima för 1200 kr med tillhörande mössa och handskar för några 100-lappar till.. Och helt lyckligt berättar jag om mitt "fynd" för sambon som då ger mig den där blicken och uppgivet skakar på huvudet! Jo den där gubben skulle nog kunna charma mig till att köpa vad som helst, men som tur var så gäller det bara honom, så man kan ju försöka hålla sig lite borta därifrån! :)

1 kommentar:

Inreda Mera Hemma sa...

Höstäpplen är det asbsolut godaste, gluten fritt är inte kul att baka eller äta jag tycker det smakar BLÄ... hårda kakor kanske funkar men det är inte kul, har du nått bra recept?