söndag 6 september 2009

Då var det gjort

Nu har jag just läst ut Box 21 måste väl ändå medge att den tog sig till slut, men inte förr´n efter halva boken så kände jag att jag ville läsa vidare, och bara nu efter att jag läst ut den helt så har jag en hel bild om vad den handlade om. Det är hemskt eftersom att det ju är något som händer i verkligheten.. Trafficking.... *ryser lite lätt*

I dag har vi tagit det lugnt, gått på promenad hela familjen. Liam har lekt med sin kusin ett tag och sedan har vi spelat hans älskade tv-spel ett tag jag & han.
Liam har nu även han börjat snora och nysa, han har en halv grads feber och tårarna sprutar fram för allt och ingenting. Stackare lille gubben, det verkar som att inte ens han kommer undan denna sjuka..

2 kommentarer:

Sofia sa...

Vad bra, jag tror det är viktigt att man läser sådana där böcker ibland så man inte kan gömma sig bakom någon fejkad fasad och låtsas att allt är frid och fröjd i lagoma hellylle Sverige där alla dricker mellanmjölk och jämställdheten är bäst i världen...

Kram

Dessie sa...

Helt klart, du har så rätt!!!