söndag 13 september 2009

Men vad nu?

Morgonvikten som senast för en vecka sedan låg på 10 hela kilo (alltså min viktuppgång sedan jag blev gravid) har nu denna morgon minskat till 8!!! Detta låter ju inte bra.. ska det va så?? Kan det vara min förkylning som ställt till det?
Jag har förvisso minskat på maten igen för jag får jätteont i bröstet då jag äter & dricker.. jag får lov att ta pytte-tuggor och tugga i all oändlighet och sedan svälja i flera omgångar för att det inte ska göra ont. Och dricka måste jag göra på samma sätt.. pytte-klunkar! Det är som samma känsla som om man tagit en för stor tugga och den fastnar halvvägs.. det spränger lixom! Jag har inbillat mig att det är för att lillen är så stor nu att han trycker på så mycket.. man jag vet inte längre.. Ska jag måsta ringa barnmorskan på Måndag iallafall?!?..
Jag försöker ju kompensera de små portionerna med att äta oftare, men det verkar ju uppenbarligen inte funka, jag tror inte det är bra att rasa i vikt just innan förlossningen och sedan så är jag rädd för att jag ska inte ska ha energi nog för förlossningen, det är ju lixom nu jag ska ladda med kolhydrater så att jag är redo!!
Åh va jobbigt!!

Inga kommentarer: