fredag 18 september 2009

Ilskan slog till.

I dag på väg in till stan så lägger sig en galet blå volvo efter oss med två unga killar i. Jag tittar lite nervöst i backspegeln då dom ligger otroligt nära och konstaterar att denna kille har ju inte en susning om vad han sysslar med.
Vi svänger av vägen och in på parkeringen, Yes.. en plats direkt! Vi packar oss ur bilen och börjar gå gatan ned. Då kommer bilen igen, nu på denna gata. Kör alldeles för fort med tanke på att ljuset är rött framme vid korsningen. PALLNITAR.. Men hinner inte stanna utan kör in i en tjej som står stilla med sin EU-moppe framme vid rödljusen! Hon faller, men ställer sig upp och killen kliver ur bilen... "Ööh.. äru okej?".
Hon är okej, men moppen gick sönder. Det står en massa folk där och jag har ju Liam i vagnen så jag vill inte rusa ut på gatan utan bestämmer mig för att dom andra får räcker.
Börjar gå därifrån och får koncentrera mig på att gå gatan fram, vill bara vända om och ge killen en örfil med tillhörande utskällning. Det är tack vare folk som honom som annat folk förlorar livet.. bara för att han kände för att gasa.. för det är ju kul.... idiot...

Inga kommentarer: