söndag 31 maj 2009

Värmebölja


I dag har det varit otroligt varmt ute. Lillskruttens kusin har varit och hälsat på i dag och dom två stjärnorna har lekt som galna i hettan. Tur att det finns solskyddsmedel.

Vilken tur att jag har satt upp parasollet ovanför sandlådan. I dag var vi in i skogen och hämtade en hög med stenar också så att det ska stå stadigt.
Jag försökte ligga på soldäcket och bli brun, men det blev verkligen för varmt och det slutade med att jag drog mig undan till skuggan.
Mitt lilla äppelträd och de nytvättade sängkläderna som hänger på tork och luktar gott. Jo, detta har varit en underbar dag, och den avslutades med att Liam hoppade näck i vattenspridaren. *vilken lycka*
Hoppas på en dag med sol i morgon också. Jag och sonen har samlat mask under tiden som vi grävt bort gräsmattan, så om vädret är lovande så kanske vi tar spön och flytvästar och går och fiskar i morgon kväll..


Inga kommentarer: