fredag 29 maj 2009

Inte som jag tänkt..

Jag vaknade i morse av att solen strålade in genom alla fönster och jag kände omedelbar lycka. Jaaaa, En dag med sol!!! Jag ringde dagis och sa att Liam skulle få vara ledig i dag. Och så hann vi med en promenad, (ja, han cyklade ju så klart) och en tripp med hinkar, spadar och en grävmaskin till lekparken.... Så hopade sig molnen och det började blåsa alldeles fruktansvärt. Nu sitter vi inne efter lunchen och inväntar bara regnet. Det var inte så här jag hade tänkt att dagen skulle bli..

På en sådan här dag så dras symaskinen fram. Jag har sytt två lampskärmar till sovrumsborden av ett gammalt lakan, som går i den gammaldagsa stil som jag tänkt hålla där inne. Nu ska jag försöka knåpa ihop en hissgardin till fönstret där inne och så får vi se om jag hinner med att sy sängkläder till vaggan. Det är bara att passa på då man lånat mormors vrål-åk till symaskin! =)



Inga kommentarer: