onsdag 20 maj 2009

Väderspänningar... ehh.. ändringar!!! =)

Det öser ned regn utanför vårt fönster. Jag sitter vid köksbordet och blickar ut och lyssnar på hur vattnet som bubblar och kokar på spisen blandas med smattrandet på plåttaket.
Vilken tur att jag hann klippa häcken, rensa ogräset och gödsla den. Och vilken tur att jag inte hann hänga ut den nytvättade soffklädseln på tork.=)



Jag och Liam bestämde att vi ville ha efterätt i dag så vi har tagit fram bakboken och stökat runt i köket, nu står en kladdkaka i ugnen och vispgrädde i kylen. *MUMS*



Efter att jag hämtat Liam på dagis så åkte vi på biblioteket för att återställa och låna lite nya böcker. Jag hittade 4 barnböcker om att få småsyskon så dom lånade vi, och så valde lillen några till. Kvinnan som stod bakom oss i utlåningskön skrattade då hon såg våra böcker och vände sig till Liam. "oj då är det någon som ska bli storebror"
Hon hade lånat dem själv för bara några månader sedan. =)
Så undertiden som det gick lite åska här ovanför så mös vi ihop oss i soffan här hemma och läste lite böcker.


Inga kommentarer: