lördag 2 maj 2009

2:a Maj... tidigt 2:a Maj!!

Jo nu är klockan 4 och jag kan inte sova! Har druckit vatten, preppat min onda stackars finne som jag fått på näsan, brun utan solat mig, och sitter nu i soffan och funderar om jag verkligen inte kommer att somna om nåt mer... för annars kommer jag ju att vara jättetrött i dag.. Nåja.
Valborgs var mycket trevligt, sötaste sonen fick höjt sadeln på sin cykel och var mycket nöjd över detta. Han tyckte att han platsade lätt in i ett cykelgäng och körde därför snabbt fram och tvärnitade brevid ett gäng 14-åringar alla med cyklar, och berättade att hans pappa hade höjt sadeln så nu hade han en stor cykel. De kollade på honom som om han inte vore klok och vi skrattade så vi nästan kiknade.
Han ser aldeles för stor ut för sin lilla gula cykel med stödhjul, men det är vår muta, han får en ny cykel om han lär sig cykla uten stödhjul i sommar!
Gårdagen var lugn. Vi satt ute i solen och hade det varmt och skönt, hann även med en veckohandling, filmen Yes-man, Så ska det låta och delikata vindruvor.
I dag så tror jag på lika fint väder och köttet ligger redan marinerat och klart i kylen och bara väntar på att middagen ska infinna sig i dag. Vi får besök av svägerska och son så det kommer att bli trevligt.
Nä nu måste jag sluta svamla och lägga mig igen..

Inga kommentarer: