fredag 8 maj 2009

Senare samma dag..

Åh så mysigt det var att höra honom bulta på där inne, fast han blev irriterad av trycket och gömde sig hela tiden.=) Så säger barnmorskan "Jaha, ultraljudet säger pojke men hjärtslagen flicka!!" 157 låg hjärtslagen på.. inte illa pinkat!=)
Jag hade gått upp tre kilo sedan vecka 9 och det tyckte hon va toppen, så det känns ju bra.

Hann förbi och inhandla hårfärg och matvaror innan jag svängde förbi och hämtade lilleman tidigt från dagis. Han såg inte klok ut och hade sand överallt!! Men roligt hade han haft, förutom att han varit i slagsmål med Linus som vanligt och Liam kommer alltid från dessa bråk full i klösmärken!! Nu har han fulla nacken och runt ena ögat och på kinden. Gillar inte ungar som klöser.. en fight är ju en fight och det klart att ungar ryker ihop ibland. Och Liam och Linus funkar verkligen inte ihop... men det där med att klösas... jag blir så arg, vill plocka bort naglarna från varje unge som gör så.. som en katt.... I min värld så är det bättre att han kommer hem med ett blåmärke för att han fått ett slag än ett klösmärke. Klösmärken lämnar ärr och svider då man ska duscha och är jobbigare längre. Fast det klart att där sätter ju moderkänslorna in, det är svårt att generalisera sitt barn med alla andra barn, fast man försöker.
För i min värld så tänker ju jag så klart att Linus börjat vara fysisk och Liam försvarat sig... Stämmer?! Icke helt säkert.. I min värld så är Linus en bråkstake.. varför?! Jo för att Liam sedan han börjat på dagis alltid pratat om att Linus klöser och inte är snäll.. Men jag menar det kan ju faktiskt vara så att man lilla vältaliga gullgosse retar gallfeber på Linus men han inte kan uttrycka sig på samma sätt utan tar den fysiska vägen istället eftersom att han inte är lika verbal. Eller att min lilla älskling går fram som ett lokomotiv och bara slåss och Linus försvarar sig..... Ja vem vet, dom går iallafall inte ihop och jag hatar likafullt klösmärken! =)

Inga kommentarer: