lördag 3 januari 2009

På det tredje ska det ske...


Till veckan ska jag gå på badhuset och inhandla ett träningskort och börja simma. Åh vad jag längtar. Jag gillar verkligen att simma. Och nu när mina elaka utslag är borta så har jag ju inget som stoppar mig. Måste bara inhandla en dunk med smorsel så är jag safe!! =) Jag och Emma har redan fantiserat om hur smala och snygga vi kommer att bli! * I like*

Jag å sambon va i stan och snurrade runt i dag med bilen. Vi stötte på ett problem... Russin-Agda 89 år, som borde ha fått körkortet bortryckt ur hennes rynkiga händer för ett decennium sedan. MINST!! Hon stoppade upp en hel fulltrafikerad gata mitt i centrum i 10 min för att hon stod och blinkade år vänster trots att hon inte fick sig in till vänster. Och eftersom att hon då bara stod stilla där så fick sig inte heller någon annan förbi... åt något av hållen. Sambon hoppade ur bilen 3 ggr. för att förklara för henne att hon va tvungen att flytta på sig. Jag trodde att vi skulle måsta rita kärringen en karta på hur hon skulla kunna ta sig därifrån.. men tydligen så räckte det med att sambon pekade och förklarade för henne att hon va tvungen att svänga på ratten och sedan styra åt ett annat håll och gasa för att hennes bil faktiskt skulle flytta på sig! =) Ååååh jag blir så less på folk ibland. Jag hoppas innerligt att jag ser mina egna begränsningar när jag når denna delikata ålder, och inser själv att när jag inte minns hur jag ska köra bil längre, så gör jag det helt enkelt inte heller!

Nu måste jag försöka sova, i morgon stundar både barnkalas och hockey!

Inga kommentarer: