söndag 25 januari 2009

Dagens Emil i Lönneberga!

Priset som dagens rackarunge går till sonen. För det ihärdiga försöket som till slut lyckades, att låsa in både sin mor och far i förrådet!
Där står både jag och sambon och söker som besatta, då vi hör ett klick och ett stortjut... när sonen konstaterar att "Buhuuuuu.. jag får inte upp det" Då har ungen utan att vi märkt det, stängt igen dörren försiktigt, satt i hänglåset... OCH LÅST!!!! Varpå han fick panik och började gråta då han förstod vad han gjort!
Tur att vårt förråd inte har nät upptill som så många har, utan sambon klättrade och fick tag i ett cykelställ som han använde som stege ned!! *tur*
Behöver jag säga att den gråtande sonen blev satt för att tänka över sitt beteende på mattan?!?

I sommar bygger jag en snickarbod!!!

1 kommentar:

Sofia sa...

Jag kan förstå att man måste bestraffa men själv hade jag nog skrattat tills jag dött och jag vet inte hur mycket det hade påverkat... Och särskilt eftersom han dagligen har sådana härliga utryck och funderingar! Ha ha ha, jag skrattar ju så jag håller på att dö även fast jag inte är närvarande! =)

Kram