fredag 30 januari 2009

Äntligen fredag igen.

Vi har varit ute och sparkat nu på morgonen, sedan skjutsades lillprins Bus på dagis och mor for INTE och simmade utan hon solade för att få lite färg. Det kändes bra eftersom att en solstråle inte landat på min kropp sen i somras. Vill ju inte bli ett rynkmonster så därför så brukar jag inte sola.. men jag är rädd mina eksem är på väg tillbaka för det har börjat klia en massa (förmodligen pga. allt simmande) och då hjälper det att sola. Då det var som värst så fick jag gå på lassa och sola.. det är ju mycket starkare ljus men.. detta duger när det inte är så mycket.
I kväll var den meningen att jag skulle till Emma men jag känner mig fortfarande inte 100% fräsch, så det är lika bra att stanna hemma, då riskerar jag iallafall inte att smitta lille Ludvig. Kvällen kommer nog att bli bra ändå. Fredags-kväll betyder myskväll hemma hos oss. Då poppar vi popcorn och ser en familje- lr. barnfilm. Liam älskar det och det har som blivit en tradition.
Nu är det dax för lunch, och sedan ska jag glamma till mig lite så att det iallafall känns som helg och familjen inte sparkar ut mig när dom kommer hem och jag sitter och luktar solarium. Jag återkommer med dagens middagstips senare!
Have a FAB day.

2 kommentarer:

Inreda Mera Hemma sa...

Hej

Jag stannar också hemma och kryar på mig, Äntligen fredag igen hoppas du också får en bra dag kram

Sofia sa...

Jag vet, visst är det otroligt! Idag har jag till exempel lagat kycklinggryta med Basmatiris. Mmmm, du får ju komma hit så jag får visa mina nya färdigheter! =)

Kram