söndag 11 januari 2009

I mörkret kan allt hända.


I går va vi ju på bio. Jag tycker alltid att det känns så där lyxigt mysigt att krypa ihop på varsin stol i mörkret med popcorn i knäet. Nu blev det äntligen så att jag fick se Australia som jag tjatat om så länge. Den va helt annars än vad den verkar vara på tv-reklamen. Filmningen börjar rätt konstigt med närbilder på allt och istället för ett äventyr/kärleksdrama som jag förväntade mig så blir den bara töntig och jag sitter där besviken och tänker "Men gud, vad har jag nu lurat in sambon på?" Men den tar sig och dom börjar filma mer normalt efter ett tag... men sedan när slutet kommer så serveras det klyscha på klyscha och det finns väl säkert 4 stycken i filmen som skulle ha kunnat vara avslut.. fast den som bara fortsätter.. Tjaa lite underlig film. Men trots allt helt ok. Men fast att den va 2,45 h så tycker jag inte att den va värd sina 100:- som biljettpriset var.
Nu vankas det frukost, sedan ska nog jag och sonen ut och leka i den blöta snön.
Godmorgon

1 kommentar:

edson_dias sa...

this is one film i'm waiting to see.