lördag 31 januari 2009

Försökte lägga in receptet i går, men det va nåt fel och gick inte att spara, så jag sket i det.
Middagen bestod av en mycket enkel, inte så nyttig, men otroligt god hemgjord pytt i panna.

Du kan använda dig av:

Kokad, avsvalnad potatis
Bacon
Korv
Gul lök
Och lite kött om ni har några rester
Ägg

Klipp upp bacon och stek tills det är knaprigt, hacka korv. kött och lök i tärningar och stek ett tag, häll i den tärnade potatisen sist. Salta och smaka av.
Stek ägg i en annan stekpanna. Servera m. rödbetor lr ketchup. *MUMS*

Lilleman vaknade klockan 5.30, jag har varit vaken sedan dess. Lyckades iallafall hålla honom kvar i sängen fram tills klockan var 7.00.. jippiiiii!!!! Nu kör han timmer på sin timmerbil och leker så bra och jag har tagit med mig täcket och ett stort glas oboy till soffan och ska nu förlora mig till 1700-talet och Diana Gabaldons underbara värld ett tag.
Vill ha mysfrukost nu på morgonen med en massa olika mackor, 1000 olika pålägg och te... bäst att gå upp till mamma för att bli bjudna på brakfrukost sen!

1 kommentar:

Inreda Mera Hemma sa...

JAg & Maud kommer gärna och hälsar på till veckan om vi får, ha en fin lördag, kram