lördag 13 december 2008

Santa Lucia i blöt djupsnö!

Detta som brykar vara en av de mysiga julstämningsdagarna har snabbt förvandlats till.. inte det! Jag brukar alltid tidigt tidigt på luciamorgon packa med mig och sonen fika i en korg, dra på oss vinterkläderna under och luciakläder (i år skulle Liam vara pepparkaksgubbe) och så gå vårt lilla sjungande 2-mannatåg först till dörren bredvid, dvs. mormor och så hakar hon på och vi drar upp till mamma m. man. Så fikar vi och myser åt att det är lucia!!
Detta år så förstördes allt av att jag är sjuk. Det började i går med feber och fortsätter i dag med ännu mera feber. Jag bara sover och sover, i övringt inte ett enda litet förkylnings symtom. Inge snor, inge hosta inga frenetiska nysningar. Men jag är ändå helt SLUT! Var kommer febern ifrån? Åååååh så trist!
Världens mest älskvärda sambo tog lilleman i bilen och drog så att jag skulle få sova i fred och kommer nu hem med hämtmat! Helt underbart att slippa engagera sig i nån mat när man mår som den lilla sjukling man är!

Inga kommentarer: