måndag 24 januari 2011

Värme & kyla

Hej härliga Måndag!!
Ser ni var jag fotat på bilden?!?
Japp.. I dag är det till och med takdropp hemma hos oss!
Bara solen fattas nu.
Lycka är vad jag känner då det är så varmt att man kan gå på långa promenader, vara ute och leka i snön (ja det bor ett litet barn inom mig som älskar åka kälke, bygga snökojjor och dricka varm choklad ute i kylan.) och andas in tonvis med frisk härlig luft utan att frysa.


Här är den andra lille killen som älskar frisk luft!
Han blir så glad då vi kan vara ute i flera timmar. Han går fram och tillbaka och grejjar på med allt.
Mammas lilla älskling!!
Jag och maken pratade en dag om vårat liv före barnen.
Vad gjorde vi då?? Va inte livet väldigt trist? Vad fyllde vi dagarna med?!? =)
Det är magiskt vad man ändrar åsikt efter man fått barn, helt plötsligt så är nästan inget av det man tyckte var viktigt före lika viktigt längre...
SJÄLVKLART så saknar jag sovmornar och slappardagar då man tar med sig täcket till soffan direkt man vaknar och ligger där med en hel hög hyrda filmer resten av dagen.
Att känna sig utvilad. Det är nog vad jag saknar mest.
(Jag ser det som så att snart kommer våra killar att vara tonåringar och knappt gå att få upp ur sängen, så jag passar på att sova då. *ler*)
Men jag ÄÄÄLSKAR verkligen att vara mamma! Det är det mest värdefulla jag gjort i hela mitt liv och det gör mig så lycklig!

Nu är det mellisdags hemma på vår gata.

Hoppas att ni har det bra var ni än befinner er.

Kram Dessie






2 kommentarer:

Doppa.nu - Amanda sa...

Va mysigt att vara ute och bygga snökojor! Jag längtar tills min lilleman är så pass gammal att han kan vara ute och leka. För finns det nåt mysigare än varm choklad i snön? :)

Susanne [Snusans inredningsblogg] sa...

Härligt med utedagar med varm choklad och frisk luft!
Jag och min sambo pratade också om det där härom dagen. Hur livet förändras helt. Visst kan man sakna sovmornar och lite mer spontanitet men det är ingenting i jämförelse med det underbara det innebär att ha barn.