fredag 28 januari 2011

Tomma platser..

Godmorgon Fredag så skönt att du äntligen är här.
I dag har vi plusgrader på våran gata.. Uuuuunderbart!
I helgen kommer vår lilla tjejja och vi har planerat in skoterturer, tillaga lunch över öppen eld, och vm i backåkning.
En riktig friluftshelg alltså, hoppas bara att vädret är på vår sida.
Här ser ni hemmets tomma platser.
Denna vackra och höööga pedistal hittade jag på second hand i Måndags då jag och mamma kom på i sista stund att vi skulle hälla middagen nedför strupen för att hinna ned till stan innan dom stängde för kvällen.
Jag tycker att den blev så bra i detta hörn, men jag har tyvärr inget att ha på den ännu. Tänk er en härlig plättar i luften a lá Lotten Oh det skulle jag verkligen gilla!! =)
Och så det andra lilla tomma stället, det hemsnickrade lilla bordet som nu bor i vardagsrummet, där har det inte hamnat något ännu för att det är så lågt, och de små händerna här hemma är så hårda mot mammas saker. =)
Får tänka ut något bra.. helst något rostigt känner jag.. Ja vi får väl se vad jag hinner i helgen.
Nu ska jag baka inför helgens bravader.
En skön Fredag önskar jag er söta som tittar in här.
Kram Dessie

3 kommentarer:

Inreda Mera Hemma sa...

Hej! Ha en fin helg, vi tar ett glas vin hos Rebecca om du är sugen att titta förbi:))) kram 

På landet vid havet sa...

Hej!
Tack för titten hos mig!

Vilken mysig helg ni har planerat in!

Ps. Jättemysig blogg du har! :)

Kram Mia

Änglarnas hus sa...

hallojsan!

Äääntligen fredag och lite vila och mys!
Hos er skall det härjas ordentligt ute i det fria ..låter underbart!!
Älskar att åka pulka..men jag har liksom inget alibi nu när ungarna är så pass stora..hehe..

Jag blev riktigt kär i din pedistal..tur att ni ålte in..det är oftast vid sådana oplanerade besök jag gör de bästa fynden!!

Hoppas att du får en riktigt avkopplande och rolig helg!!

Kram Sanne!!