lördag 8 januari 2011

Torkar hyacinterna

Vi får se hur min plan fungerar.
Men nu har jag samlat ihop julens alla gamla hyacinter och ska "torka dem" (tjaa.. eller vattna ytterst lite iallafall) och så ska dom planteras ut i sommar så får vi se om dom vill blomma igen.
Tänk så härligt att få njuta av dessa vackra blommor i rabatten mitt i sommaren.Jag har fått en låsning i ryggen nu i eftermiddag, jag hoppas att det släpper för det ilar i både rygg och revben då jag andas och rör mig.
Det är inte så skönt faktiskt och jag känner mig närmare 60 år än de 30 år jag närmar mig egentligen.. *ler*
Så tokigt är det ju kanske inte, då har jag ju en legitim ursäkt att vila på soffan... he he he
Hoppas att ni har en mysig Lördagkväll.
Kram Dessie

2 kommentarer:

Åppå Källbackan sa...

Så intressant att se om hyacinterna kommer upp nästnästa vår :D Jag hade tänkt göra likadant, men hade inte riktigt orken den här julen. :)

Ja, det där med låsningar i ryggen vid ung ålder känner jag igen. Jag brukar ha en lång tid när jag får mina låsningar, och jag brukar ha svårt att andas också. Men det är väl så här dagens ungdomar ska ha det ;)

Kram Sandra

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Ja fick en del fantasier när jag läste ditt inlägg innan jag förstod att det var löken som skulle torkas och säöttas ut! Tänkte förrst att BLOMMAN skulle torkas..vet inte om det hade blivirt så snyggt!..hihi..

Ja men du är allt bra ung så din låsnoing löses snart upp och så är det fart igen!!..hihi..

Ha en fin söndagskväll!! Kram Sanne