fredag 21 januari 2011

Oroar mig

Hej ni söta!
I dag så läser jag återigen i mina trädgårdsböcker.
Jag skissar upp hur och var jag vill ha växthuset och i går mottog jag min första beställning fröer. Mitt sinne är totalt inställt på vår.
Men när jag då går ut så blir jag lite orolig då jag blickar ut över tomten..
Så mycket snö..
Kommer min stackars lilla nya vildkaprifol att överleva detta? Den som bara fick en liten blomma förra året.. och hade jag verkligen jordförbättrat nog??
Jag skulle verkligen behöva ha Bo Rappne i bakfickan känner jag.
Så här galet mycket snö är det. Halva spaljen är försvunnen i den vita vackra kylan.

I dag så har faktiskt vädret vänt litegrann,sist jag kollade så stod mätaren på -4 grader. Nu hoppas jag att detta härliga töandet som alla pratar om kommer till oss, för annars så måste jag nog handskotta hela gräsmattan och gå runt med hårtorken ute för att lura både trädgården och mig själv att det är dags att vakna nu! =)



Maken är på hockey, och barnen ligger trötta nedbäddade i sina sängar efter en dag full med bus hemma hos en kompis.
Så jag kan krypa ned i soffan och behöver inte alls dela med mig av fjärrkontrollen till nån. *sweet*
Låt tv-tittandet börja...

Jag önskar er alla en trevlig helg.

Kram Dessie


4 kommentarer:

Åppå Källbackan sa...

Jag har för mig att växterna klarar sig bra så länge det finns gott om snö som isolerar... värre vore det om det var kallt men ingen snö. Men jag hoppas dina växter klarar sig! :)

Trevlig helg!
Kram Sandra

Katarinas trädgård sa...

Fniss, det där med hårtorken har jag också funderat på... eller leka vårregn med ljummet vatten i en vattenkanna... är nog lite, lite otålig kanske...
Men snön isolerar bra så dina växter har säkert klarat sig!
Trevlig helg!
Kram
Katarina

Inspiration i vitt sa...

hahaha vad rolig du är Dessie, du skriver så kul saker. Jaa nu väntar vi massor på att det blir torrt och grönt. Kram på dig/Ingela.

Caroline sa...

Jag ser att du har vildkaprifol på en fristående spalje. Det ger mig lite hopp om att det skulle kunna funka även hos mig för jag behöver flytta våra och vill helst inte ha dem mot en husvägg. Jag har läst att de kan bli 7-10 meter höga och trodde inte att det skulle funka att stå fritt. Nu ger jag det kanske ett försök framåt våren iaf. :)

Ha det fint!