fredag 27 mars 2009

I dag händer det grejer.. Har stökat ut allt skrot ur klädkammaren, bytt lampor så alla spottar där inne lyser, skruvat upp en hylla och målat den vit, Varit ute en sväng och åkt madrass och kälke samt fikat i backen med son, systerson, mamma, mammas man, och mormor! Gått på en promenad med mormor, och nu håller jag på att sy. Har satt upp gardinstänger samt sytt en gardin till ena fönstret i köket och ska nu ge mig på det andra fönstret.

Sonen har ett skrapmärke i pannan, han ramlade av kälken och då han hade både hjälm och fetaste pälsmössan på sig så var han ju förstås tvungen att falla på ansikte istället samtidigt som han glider nedför backen, så både hjälm och pälsmössa glider ju bak och pannan blottas för den isiga backen! *ultimat med otur* Men efter några pussar och kramar och vyssjande (?stavas?) från världens bästa mamma så var det ju bra igen! =)
Jag måste nog börja med maten innan jag syr gardin nr. 2.. I dag så blir det middag a 80-tal som serveras, Flygande Jakob. Jag tycker att det är fantastiskt gott.

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackarn som ramlade! Hoppas han mår bättre nu!