söndag 15 mars 2009

06:07

Är klockan nu och jag sitter redan sminkad i vardagsrummet och äter frukost. Andledningen är att... nä okej jag har ingen anledning. Jag vaknade 5... hade lite att göra, kände mig ful efter 2 HELA dagar djupt nedsjunken i soffan och var less på att inte kunna använda min maskara. Den är ny men luktar så himla illa att jag vill bara dö varje gång som jag skruvar upp den för att applicera! Eller så kanske det är jag som är liiite överkänslig just nu! ;)


Hmm... inget på tv och sonen sover borta... booooring! Inte för att jag har det så tokigt, jag sitter här med tända ljus och det är tyst och skönt.. Men iallafall... vad roade jag mig med innan jag hade Liam att kliva upp med varje morgon? Jag har ju alltid varit morgonpigg. Och kvällstrött! På vintern så är man ju iofs mer eller mindre trött dygnet runt.. Men inte finns det väl nåt skönare än att en tidig sommarmorgon sitta ute på bron med frukosten och en kofta å bara känna den där friska kylan i luften och doften av dagg och bara se när allt vaknar!? Jag är iofs HELT medveten om att det bara är jag och 80-åringar som självmant stiger upp klockan 5 på morgonen, men jag antar att jag alltid varit en gammelnucka i själ och hjärta!=)Men allvarligt!! Jag vill verkligen ha SOMMAR NU!! Jag är så less på snön. Jag vill påta i min trädgård och bara å sola och bara må gott varje gång som solen lyser in genom fönstret och jag kan gå ut barfota på gräsmattan!!!
Åhh.. suck.. varför plåga sig själv så här?! Det är ju en hel evighet bort!

Inga kommentarer: