fredag 29 januari 2010

Snabel-draken..

Det är väl ett uttryck som de flesta känner till. I går blev även min äldre son introducerad för detta...
Nu när han är sjuk så tycker han inte att livet är så spännande och kräver lite mer underhållning än vanligt, när så hans mor skulle dra fram dammsugaren så blev han less "Neeeeeej inte dammsugaren, jag vill att vi leker mer!!" klagade han.
Så jag tänkte att "Nu är det dags att använda all fantasi jag kan uppbåda." Resultatet blev att jag utrustade sonen med förstoringsglas och ett leksaks gevär.. så gick vi på jakt. Hans uppdrag var att spåra och skjuta dammråttor, så kom jag efter med snabeldraken så den fick äta upp dom.
Nöjd med att få rent här hemma så ställdes dammsugaren in i sin skrubb efter avslutat pass, "Puh, jag lyckades uppehålla honom så pass att jag fick detta gjort" tänkte jag.
Men leken måste ha varit roligare än jag förstått, för efter lunchen i dag så så kisar Liam med ögonen och säger "Vänta.. jag hörde något... det är snabeldraken som vill ut och äta dammråttor.." säger han och drar fram dammsugaren ur skrubben och börjar dammsuga för glatta livet. Kan det bli bättre!?!.. =)

2 kommentarer:

Sofia sa...

Ja, och det här är väl ett ypperligt bevis på att förra kommentaren stämmer! =)

Kram

Inspiration i vitt sa...

Tack för rara ord hos mig. Smart ide att göra som du gjort, helt perfekt för barnen att vara med på detta nödvändiga.
Kram på dig/Ingela.