lördag 23 januari 2010

Härliga Lördag


Planen för dagen var att dammsuga och städa här hemma nu direkt på morgonen. Men eftersom att planer ofta ändras så nu står en deg till bagutter på jäsning.
Och jag, mamma och Charlie ska sätta oss i bilen för att åka på Allmosan och gå runt bland hyllorna av begagnat och förhoppningsvis fynda. Jag kände inte alls för att vara vuxen och städa i dag utan kommer att ägna min dag enbart åt sådant jag tycker är trevligt. *hihi*
Liam ska vara med kusin vitamin och leka undertiden. Och duktiga herr Sambo jobbar och står i trots att det är Lördag.
Ja ja, trots att vi sprider oss runt staden i dag så tror jag att detta kommer att bli en härlig Lördag. Hoppas att ni söta får en bra dag ni också!
Här har ni baguett-receptet (Från Leila så klart.)

3 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

ohhhhhhhh vad klokt att strunta i städningen och njuta av ett härligt bak, sååååå fina bröd, blir sugen här i sjukasängen...gott tecken!
goo hleg dessie, varmkram lotten

Vita rosor och förgätmigej sa...

Jag måste säga att jag tror att ungarna uppskattar ett brödbak mer än en städning ;0). I boken Kärlek, oliver och timjan av Anna Bergenström finns ett underbart baugett recept. Ett litet tips bara *hihi*
Kram/ Anna

A home far away sa...

Hihi planer är till för att brytas:)

Hoppas att din helg har varit fin
Kram Gunilla i Singapore