fredag 29 januari 2010

Hostar som bara den...


Liam är sjuk. Han har feber och en riktigt irriterande rethosta. Men han är så duktig killen, det är nästan så att man börjar skämmas när man ser hur duktiga barnen alltid är då dom är sjuka! Själv känner man ju sig ganska ömklig då man mår som han nu gör! =)

..........................................................................

I går bestämde jag mig för att nu fick det vara nog med att Charlie inte kan sova utan att man antingen håller i honom, eller om han ligger i vagnen så ska den alltid vara i rullning framåt (jo det går inte bara att "rucka" på vagnen, eller stå stilla och dra fram och tillbaka utan det ska gå enbart framåt och i en viss fart också!! )

Sedan så sover han ju med mig i sängen hela natten också. *supermysigt*

Och det är inte för att jag tycker att det är speciellt jobbigt, för det gör jag inte trots att han sitter på mig som ett plåster både vaken och sovande tid.

Utan det är för att vi hade bestämda rutiner med Liam, han lärde sig tidigt att somna själv, han ställdes ut i vagnen för att sova en nap på dagarna, han fick tidigt prova vara själv med närmaste familjen så att han inte skulle bli så präglad på bara mig. Och han växte upp till en liten kille som har en makalös trygghet i sig 

.............................................................................

I går så låg Charlie iallafall i vagnen i hallen och sov 2 ggr på dagen och det gick jättebra! Och sedan efter kvällsbadet så ammades han och lades i vaggan för att somna, *och hör och häpna* toksugandes på sin tutte!! Han som aldrig tagit nappen ordentligt tidigare.

Han somnade som en stock och har vaknat och ammats 3 ggr i natt men sedan lagts tillbaka i vaggan.. och det har gått HUR BRA som helst, han har gnölat och klagat lite men inga problem, utan till slut somnat in!! Verkligen en smärtfri början, som om vi aldrig gjort på något annat sätt! *lycka*

I helgen ska spjälsängen tas in och målas, för vaggan börjar vara för liten.... Känns skönt att försöka sätta upp rutiner för lilleman. Att somna 20 minuter på mammas axel lite då och då duger ju inte..


Oj va mycket text.. ja ja nu ska jag sköta om sjuklingen här hemma.


Godmorgon

2 kommentarer:

Sofia sa...

Ja men det är ju det jag har sagt förut... Jag känner ingen som uppfostrar sina barn på så bra och fint sätt som du (eller ni kanske är mer politiskt korrekt...).

Kram

Dessie sa...

Tack va söt du är! =)