måndag 11 augusti 2008

Spänning i sikte


Jag å Liam drog upp på solbacken för att handla i dag. Köpte oss där bland annat en hink med lock att plocka bär i + en bärplockare. Nöjda med oss själva så bestämde vi att ta på oss de stora stövlarna så att vi kunde plocka lite blåbär att göra paj av till efträtt.

Väl ute i skogen så stövlar vi ut bland ris och snår och just när vi plockar på som bäst så hör jag en intensivt surrande och ser tre getingar.. som snabbt förökar sig.... jag tittar ned och ser ett hål rätt ned i backen mellan mina fötter där det bara sprutar ut getingar, min enda tanke var "fuck"!! Skrek "jordgetingar, skynda dig Liam spring!" Samtidigt som jag greppade handen på ungen och började kuta mot bilen, han snubblade ju direkt på sina stora stövlar så klart och det resulterade i att jag drog honom i ena armen medans han kanade på mage efter mig över blåbärsriset genom skogen. Det enda jag kunde tänka på var att det här är ju aggressiva fanskap och jag vet inte hur Liam reagerar på getingstick. Men vi hade tydligen tur för inte en enda av dem stack så då blev det ju ingen panik i leden utan dom surrade ovanför sitt hål som ett svart litet moln en stund uppenbarligen irriterade över att vi klampat över hela deras bostad, men gav sig efter en stund. Så det vart en del blåbär iallafall. Mormor va med och hon fick sig ett gott skratt av att titta på oss iallafall.

I kväll kom Jonas hem med en överaskning till lillen, han hade varit hos sin mor och hämtat hem allt lego som han och jens hade som barn... det vill inte säga lite lego. Liam blev helt lyrisk och efter middagen så begav vi oss alla upp på övervåningen för att bygga en stund... tre timmar senare efter att jag å Liam byggt ett piratskepp och Jonas byggt en lastbil med släp så gick vi ned! Jag antar att vi alla har ett litet barn i oss!=) Nä nu ska jag krypa ned i soffan och lässa min nyinvesterade skvallertidning.

Inga kommentarer: