onsdag 6 augusti 2008

en hel dag

ÄNtligen hemma efter kvällens arbete. Sitter här i soffan med flugsmällan i högsta hugg och bara inväntar att dom ska komma surrandes... varje kväll jag kommit hem i tre dagar så har dom varit helt galna och surrat runt mig, två stycken. Och jag vet inte om jag kan skylla på lathet eller ren utmattning men jag hittade inte åt flugsmällan genom att öppna städskåpet och titta rätt in, så då fick det vara! =) Men i kväll är den lokaliserad. Där stöp den ena....mohahahaha.
Lillen trippade just upp ur sängen och ropade ned efter mig när han såg att lyset va tänt (eller av gammal vana, jag vet inte men han ropar alltid efter mig.) och jag satt bara tyst så då trippade han vidare och kröp ned i sängen bredvid Jonas. Känner mig lite elak men mamma behöver några minuter för sig själv ibland. Känns annars som att man aldrig har tid att bara andas.
Ja ja, i morgon är jag då iallafall ledig. Den enda dagen på hela veckan och den ska jag försöka städa på.. ja ni behöver inte tycka så synd om mig för jag är ju en sån här underlig person som gillar att dra fram dammtrasan och moppen... inte alltid, men oftast så känner jag mig totalt tillfredställd efteråt och jag tycker att hela proceduren är ganska mysig. Jag gillar däremot inte disk.. fy fasen att måsta plocka in och ut ur diskmaskinen och diska grytor och ugnsplåtar. bläää..
Ja ja... vidare till nåt annat.. jag vill ha en ny bebis! Åååååååååh jag är så bebissjuk att jag håller på att krevera, men det är ju så mycket med jobbet nu å så.. så därför så har jag en plan.. alla ni som ska föda... föd nu!!! Å så kommer ni hit så kan jag sköta mig mättad! Jaaaa vilken bra plan! Å så ska jag ju snart å hälsa på Lina å nya stjärnskottet Molly!=) Mysigt. Nä nu ska jag ta och hoppa i säng så att jag orkar med i morgon åxå.
Dröm sött

Inga kommentarer: