onsdag 7 oktober 2009

Tystnad i huset..

Åh så skönt, ligger i sängen med datorn, och det bästa av allt.. jag ligger på mage! =) Charlie är så snäll, men har lite ont i magen och vi kämpar med att få mjölken att fungera.
Han ammade varje timma hela natten och har fortsatt i samma tempo i dag, resultatet är tissar hårda som sten och fyllda med mjölk som den lilla slöfocken bara orkar suga ur hälften ur innan han somnar! *söt*
Nu är han insmord med olja (han är jättetorr efter att ha legar så länge i magen) nybytt bajsblöja, matad och mätt och sover så skönt i sin vagga.. kan det bli bättre!?!
Till alla er som blivit lovad bild.. det kommer, men jag har lagt bort min mobiltelefon och vägrar för tillfället titta på den eller svara i den, denna tiden handlar för mig om att vi som familj ska lära känna vår nya medlem och ni övriga får lov att klara er utan mig ett tag nu medans jag finner min nya roll i livet.
Vi åkte ju hem samma dag som jag födde honom och det märks på mig (och min kropp) och herr Sambo att vi inte fått upp gnistan ännu, det är två lyckliga men trötta föräldrar som nu försöker lära sig att bolla livet som tvåbarnsföräldrar.. vilken tur att vi har så snälla killar här hemma som gör det relativt lätt för oss.
I morgon blir det att åka på återbesök på BB-hemvård som dom kallar det (lustigt att kalla det så då man själv måste fara till vårdcentralen) hon sa att vi var 4 st som var inbokade i morgon så det kunde ta några timmar?!? Jag kommer att stega in i morgon och förklara att jag inte har något intresse av att sitta och vänta några timmar med en nyfödd på bvc i flunsa-tider... hur tröga är dom?? Dom får ge mig en tid som är reserverad för oss... man kan ju inte boka in 4 st på samma tid måste dom ju förstå.
Ja ja, nog om detta.. nu ska jag njuta av en komedi.

Inga kommentarer: