måndag 19 oktober 2009

Filmkväll


I kväll myser vi i soffan här hemma. Liam ligger i sängen och sover sött och Charlie äter just nu och sedan hoppas vi på att även han somnar. Oron börjar stiga lite lätt här hemma då svininfluensan verkar smyga sig närmare och närmare vår lilla familj. Jag vill verkligen inte att någon slags influensa ska drabba oss nu när Charlie är så liten. Det som gör mig ännu mer orolig är att folk i allmänhet är så lite försiktiga med att sprida alla sina smittor, håller sig inte hemma, hostar på folk som passerar.. Så länge man redan har det själv så skit samma i om någon annan får det. Media överdriver ju ändå så länge inte varje människa som får influensan hamnar i respirator verkar vara mångas åsikt.. Ja detta är en lindrigare typ av influensa generellt sett, men problemet är ju att det är trots allt vissa som åker dit ordentligt, och hur ska man veta att man inte är en av dessa människor.. Men förutom det så känns varje liten sjukdom som nu hotar den lilla kille som ligger i mina armar just nu som ett slag i ansiktet. Jag hoppas verkligen att vi klarar oss.. En sak är säker.. När vaccinet släpps så kommer jag att stå i kön med alla "icke coola människor" som faktiskt inte vill bli sjuka och heller inte vill sprida det vidare till någon annan.

3 kommentarer:

Inreda Mera Hemma sa...

Jag står också i kön, ska vaccineras den 6 nov, jag förstår att oron finns då den sprider sig som pesten:-((( Men vi hoppas alla vi slipper, kram på er

Sofia sa...

Det är det jag har saknat i debatten om vaccinet. Spelar faktiskt ingen roll om man själv är orolig för smittan eller inte. I ett samhälle har man ett kollektivt ansvar för att åtminstone förhindra att smittan förs vidare. Och hur gör man det på bästa sätt? Jo... Vaccin! =)

Kram

Dessie sa...

You go girls! Jag håller ju helt med er.. vaccin ska det vara, då kanske spridningen av detta till stor del kan stoppas.
Kram kram