tisdag 6 oktober 2009

Änligen är Charlie här!!

Med ett högt skrik föddes vår kille klockan 4.02 morgonen den 5 Oktober. 52 cm lång och 4135 gram tung. Vilken lycka att han äntligen ville komma till oss. Allt gick toppen, mina värkar började klockan 23 då vi släckt och skulle sova. Klockan 02.15 började vi rulla in mot BB och 02.43 kopplades jag in i Ctg-apparaten för att kolla min värkar. När vår underbara barnmorska så sa "Självklart att ni ska ha barn i dag, detta går snabbt framåt, du är nu öppen 5 cm" så ville jag bara gråta av lycka, han var på väg med stormsteg.
Vattnet hade inte gått så hon tog hål på fosterhinnan så att lillens huvud skulle få trycka på istället, och tjaa.. 13 minuter senare var han ute. 2 minuter i 4 började mina krystvärkar och 2 minuter över var han ute! Och det bästa är att det gick helt utan bedövning. Jag var helt med och totalt fokuserad under hela förlossningen och andades mig genom värkarna. Det var en toppenförlossning!


Så nu är vi stolta föräldrar till 2 fina pojkar, jag kan inte fatta att vi haft så tur.



Nu ligger lillen och lyssnar på speldosan som storebror spelat för honom så många gånger i magen, och han är alldeles lugn. Trötta är vi allihopa, men mycket mycket lyckliga!






14 kommentarer:

Anonym sa...

Stort GRATTIS!!

Åsa sa...

Grattis!!! Vad skönt att allt gick bra! Oförskämt snygg är du efter en förlossning oxå! Å en kanonsöt bebis! Grattis än en gång!
Kram

Emma sa...

ÅÅåååå vad gullig han är, Myyysss!!! Det lät ju som att du fick MVG på den där förlossningen, precis som du ville! GRATTIS än en gång, nu får ni se till att mysa en massa. KRAM!

Soffan sa...

Stort grattis från mig längst ner i sverige..!

Sofia sa...

Åhh så söt! Men med " skicka ett MMS" menade jag inte bild på bloggen!! =)

Grattis grattis än en gång!

Kram

Mikaela sa...

Grattis till søt kille!

Jasmine sa...

Åh va kul, grattis till er lilla goding!

Anonym sa...

Världens finaste lilla charlie... :)

http://www.poeter.se/viewText.php?textId=997553

han fick en egen liten text av moster..

kramar till er... :)

Anna B sa...

Ännu ett Grattis vännen!!! Så söt han är, o så skönt att allt gått bra! Mys! Kram kram

Inreda Mera Hemma sa...

Men GUD så söt, stort Grattis till er. Bra jobbat gumman!

Anonym sa...

Fan så skönt att det gick bra! Grattis till en härlig familj med ny medlem!

Kramar från Elisabeth

Marri sa...

Massa grattis! Vilken sötnos :) Kram

Denna Sanna Kvinna sa...

Åhh tusen grattis :D :D Man blir helt tok kär i bebbar när man ser om andras förlossningar. Nepp nu blir det nog till att producera ett syskon till Engla

Emma sa...

Åhh STORT GRATTIS!! Så skönt att allting gick så bra och vad häftigt att du klarade det utan bedövningar! Önskar er en underbar start och fortsättning! Är såå glad för er skull! KRAM P.S Han är såklart supersöt!! D.S