söndag 4 oktober 2009

Morgonen förflöt som så..

Blev väckt av sonen att sonen kommer nedtassande för trappan och smyger ned sin varma lilla kropp under mitt täcke tidigt i morse.
Vi kliver upp vid sju och min mage börjar hålla igång direkt. Det är regn och storm ute och det smattrar på rutan. Jag tänder ljus och tänker att nu ska jag mysa i mörkret för mig själv. (Sonen sprang direkt upp på övervåningen för att leka)
Sätter mig vid bordet med datorn... där tar mitt lugn slut... "Men va fasen.. det är ju smulor fulla golvet" Tänker jag där jag sitter. Och eftersom att jag är fröken barfota 2009 så märker jag direkt det är skräp på golvet och blir även snabbt hysterisk över sådant!
Stänger dörren till sovrummet och tänker att herr Sambo sover sig ju genom allt. Dammsugaren flyger fram över golvet.... "Kanske skulle ta övervåningen också.." tänker jag och makar mig uppför trappan. Det rasslar i dammsugaren och väl uppe kliver jag in i sonens rum.. "Suck.. jaha, här måste jag ju städa.." Så jag plockar och stökar.. "Bäst att städa hela övervåningen då jag ändå är på g.. och det där bordet vill jag inte ha kvar här uppe.. bäst att ta bort, och var har jag dammtrasan... oj dessa lampor har ju slocknat.. bäst springa ned och byta ut.." Jag är effektiv och snart så luktar det gott och glänser på övervåningen.
"Bäst att passa på att torka trappan också, det blir ju bara rent om jag knäskurar.. fast nog skulle det vara gott med scones nu på morgonen.. måste nog röra ihop en deg och sätta in i ugnen." Medans doften av nygräddat sprider sig i huset så hinner jag knäskura trappan och dammtorka nere.. Då vaknar herr Sambo.. "Mmm.. det lukar.. plättar eller nåt liknande.."
Så sätter vi oss äntligen vid bordet, ljusen lyser fortfarande och jag kan äntligen slappna av utan smulor under fötterna och till ljudet av Lugna favoriter på radion och smattret på rutan så äter vi våra scones och njuter av bara vara.

2 kommentarer:

Emma sa...

du måste se till så att din klocka fungerar!! vill ju se vilken tid du skriver dina inlägg, så jag vet när ni åker till bb!!!

Dessie sa...

Jaha!! Ja jag ska fixa! =)