tisdag 13 oktober 2009

Försäkringskassan

Ja vad ska man säga.. herr Sambo ringer och talar med försäkringskassan, lämnar uppgifter för både mig och honom och meddelar att vår son nu kommit till världen och vi ska ha föräldraledighet.. Dom ska skicka papper.. vi väntar några dagar.. det kommer papper till herr Sambo.
Jag ringer in och efterlyser mina. Finns inga.. dom ska skickas nu så jag ska fylla i, skicka tillbaka och sedan ska dom räkna ut allt, se över, skicka fram och tillbaka intärnt och till slut meddela mig... förmodligen med något papper om att nåt är fel och att jag måste skicka in något nytt och sedan så börjar allt om från början igen.. och jo det bästa.. det får ta 6 veckor innan dom ens tar tag i papperen som jag sedan skickar in ENLIGT LAG!!!!
Jag ä inte bitter! =)

1 kommentar:

Sofia sa...

Välkommen till den "mötet med de statliga institutions-klubben"! Jag har väntat i snart tre månader och vi har väl skickat ca 12 papper mellan varandra och massor av samtal... Men men. This is Sweden.

Kram