tisdag 18 augusti 2009

Tid att äta


Detta är min utsikt just nu när jag lagar lunch åt mig och lilleman. Vi gick för att hälsa på på det nya dagiset i dag. (Ja jag vet att det heter förskola, men för mig så är förskola det man går just innan man börjar ettan! Annars så blir det ju förskola 1 och sedan förskola 2 som man får börja då man är 6 år! Galet..) Allt var lite upp och ned eftersom att dom just öppnat och det sprang snickare, elektriker och allt möjligt överallt eftersom att dom tydligen ligger 19 veckor efter sitt schema. Liam var helförtjust och personalen verkade mysig. Det jag gillade mest var när dom frågade om han gillade att vara ute, eftersom att hela personalen som var ett riktigt utegäng. Så visade dom utsidan och berättade allt som skulle bli. Det var en jättestor sandlåda, gungställning med gungor som man ryms flera på. Cykelvägar runt dagiset, klättervägg, gungbrädor, gräskulle, bärbuskar, grillring mm. Allt jättefint planerat av en landskaps arkitekt så att det ska passa barnen på bästa sätt. Och allt bara en liten bit från skogen så det lär nog bli många utflykter dit också. Det var jättefint och stort med massor av plats att leka och springa på. Jag blev så glad då jag fick se hur fint det var. Har en riktigt bra känsla om detta. Och efter bara 5 min promenad så stod vi på vår egen gård igen. Det känns som en underbar dröm!:) nu ska vi äta lunch och sedan bege oss ut i skogen en stund för att se om vi kan hitta några lingon.

Inga kommentarer: