fredag 28 augusti 2009

Nu är det pyssla om sig själv helg..


Efter ett långt varmt bad med inpackning i håret och en härlig tidning, så fortsatte detta själviska beteende med peeling och ansiktsmask. Nu är jag inne på fotvården som jag tycker är jätteviktig för mitt eget välmående. Jag tycker att vi alla bör tänka på att fötterna ska bära oss hela livet och dessutom så finns det få saker som ser så otrevligt ut som ovårdade fötter! Jag går till väga så här: Jag börjar med att ta bort gammalt lack från naglarna. Efter ett långt bad eller fotbad så går jag loss ordentligt med fotfilen på mina små russinliknande fötter. Sedan klipper och filas naglarna, jag blandar fotcreme och barnolja och masserar in ordentligt och sätter efter detta plastpåsar med sockar ovanpå på fötterna och låter detta sitta någon timma (gå försiktigt om du ska gå, för det blir jättehalt i plastpåsen) sedan tar jag av påsen, torkar bort överflöd från fötterna och målar nytt lack på naglarna! Fötterna känns som nya, och det uppskattas speciellt av en höggravid kvinna! :) Så nu efter denna heldag av egenvård så ska jag i morgon till svägerskan så ska hon klippa och slinga mitt hår. Det känns bra att få passa på att ta hand om sig själv nu för jag vet att det inte kommer att hinnas med på samma sätt efter bebis är här. Nu skylle man bara ha stegat in på spa och bett dom om en Brasiliansk vaxning så hade man haft ett problem mindre ett tag framöver! ;) vet ni hur roligt det är att huka sig ned framför barnmorskan och fundera hur fläckvis behåring man lämnat kvar eftersom att man inte sett vad man gjort på flera månader eftersom att när man tittar ned så ser man inget annat än en väldig mage!:) ja mina vänner, med denna underbara bild i era huvuden så lämnar jag er! Ha ha

1 kommentar:

Sofia sa...

Ha ha ha!

Det är klart att du ska komma hit efter nedkomsten. Lillen får också följa med om han skulle vilja det! =)

Böckerna är förresten hos Sandra!

Kram kram