måndag 3 augusti 2009

Som handen i handsken

Graviditeten skuttar nu in i vecka 33 och nu är bebisen ca. 45 cm lång och väger ca. 2200g. Alla sinnen och de flesta organ fungerar som dom ska, det är nu bara lungorna som behöver lite tid på sig att mogna.

När jag sökte på "gravid v. 33" så hittade jag två texter som passade så bra in.

Nr. 1
Det är bara en och en halv månad kvar och du kan drabbas av städmani. Allt ska rensas, städas och sorteras. Allt ska fixas klart så att du slipper tänka på det sedan.

Jupp, det är precis där jag är i min graviditet nu. Allt ska vara bortgjort!!

Nr. 2
Pappa eller partner.....
Massera bort värk och i viss mån trötthet hos den blivande mamman! Vid massagen frigörs endorfiner, vilket ökar välbefinnandet. Att massera lär även dig vilken del av din kvinnas kropp som är extra känslig och vilken typ av massage som har bäst verkan senare till exempel vid förlossningen

Hrm...*harkel* Jag vet inte varför jag fick för mig att kopiera det här..*host host* Verkade som en bra text tycker jag.

Inga kommentarer: