måndag 17 augusti 2009

Allt verkar gott


Besöket på MVC förflöt relativt bra förutom att min barnmorska höll på att kasta en kopp med mitt eget urin över mig.. men hon "missade" mig som tur var! =)

Jag var som orolig över att jag inte gått upp i vikt på massor med veckor (fortfarande bara 9 kilo, lr. 7 kg sedan inskrivningen som hon gärna vill uttrycka sig) men magen med bebis har växt på och på 2 veckor så har han tvärökat från under medelmåttet till över det. Så länge han växer och jag äter så är det visst ingen fara för honom utan det är bara så att han tar av mina reserver och jag går ned i vikt i mig själv så att säga.

Hans huvud har nu fixerat sig rätt långt ned i bäckenet och med alla mina sammandragningar så blev jag beordrad vila och att ta det lugnt så att vi får lilleman att stanna kvar iallafall 2,5 veckor till tyckte hon. Jag tycker att det låter som en toppenplan att få en bebis om bara några små veckor men tyvärr så blir det ju aldrig som man planerat då det gäller dessa saker.

Nu ska jag vila en stund och sedan ska vi gå upp till min mor och länsa hennes vinbärsbuskar och koka lite gelè!

1 kommentar:

Lina sa...

Hej, ar ungefar en vecka langre gangen an dig och jag gar inte heller upp i vikt... Fast idag har jag nog gatt upp kanns det som, har festat pa munkar, dricka och Nutella macka... =/ Spannande att ha bebis snart! =)