onsdag 8 juli 2009

Sätt fart

Nu har vi just ätit gröt och är mätta och nöjda. Jag har redan börjat baka och det första som står på schemat är muffins. Skrev en lista i går över allt som ska hinnas och inhandlas innan lillen kommer till oss. Fylla frysen med mat och bakverk var en av punkterna.
Några fler punkter är:
* Köpa amningsbh, oljor. salvor, nappar å grejjer.
* Laga hjulet på vagnen som trilskas, och köpa en "ståbräda" till Liam
* Köpa en åkpåse till vagnen
* Sy fler sängkläder till vaggan
* Gå igenom och tvätta upp de bebiskläder som är ute i förrådet.
* Köpa liten bebisdocka med tillbehör som Liam ska få i present då vi kommer hem från bb.
Dessutom...
* Packa skötväska+ BB väska till oss (glöm ej att packa med mat till Sambon när det är dags)
* Uppfriska minnet runt avslappning och profylaxen.
Det är ju lite tidigt för att packa några väskor med 10 1/2 vecka av graviditeten kvar. =) Men jag kommer nog att vara redo tidigare den här gången. Jag tror att jag packade väskan 2 dagar innan beräknat datum sist, och det gick ju bra, men jag vill känna att jag bara kan vara lugn för att allt är klart i god tid den här gången.

Inga kommentarer: