tisdag 7 juli 2009

Mätt och belåten

Lilleskrutt har blivit förkyld igen. Nu har han även fått feber, man han har trots det varit glad i dag och jättebra på att leka. Jag har sytt nästan hela dagen och passade på att klippa ut en mask åt honom så vi kunde leka banditer ett tag.

Nu har jag äntligen broderat och sytt klart min påse & nu hänger den inne i sovrummet.
Jag har även klippt ur skumgummit som jag köpte till vaggan och gjort en madrass och sytt sängkläder till vaggan. Hela kalaset blev billigt. Skumgummi 135:-, tyger har jag fått av mor & mormor. Täcke och kudde hade jag ju kvar sedan Liam var bebis.
Det blev över bitar av skumgummit, så jag passade på att sy en stolsdyna till min amnings-gungstol som jag fått låna av svärmor. Skönare att sitta då.
Nu badar lilleman och det ska bli en tidig kväll i vårt hus eftersom att jag inte får min mage att ge med sig riktigt. Behöver nog kanske bara vila.

Inga kommentarer: