lördag 6 juni 2009

Vårt sovrum

Nu börjar vårt sovrum äntligen ta form. Har hittat en gammal dörr som vi i dag skruvat upp på väggen som ska bli vår sänggavel. Den ska dock målas och så ska ju sängen upp en bit om vi någonsin får oss för att inhandla nya sängben!=)



Hissgardinen i sovrummet är sydd av ett gammalt lakan, jag funderar på att brodera monogram på men jag har inte bestämt mig ännu.
Änglavingarna sydde jag i julas med tyckte att dom passade så bra nu också så jag tog fram dem igen.

Altangolvet reglat och hälften av trallen lagd. I morgon blir det bara någon timmas jobb sedan så är helgens mål nådda! *skönt*
Sambon har fotat under bygget för visning på min blogg så det kommer att dyka upp här någon dag.
Sonen tycker att vi varit världens tråkigaste i dag eftersom att vi varit så upptagna med annat och ingen haft tid att leka med honom, men det är ju så det kan vara ibland.
Nu ska vi äta middag, parisare och pommes. (för er som inte vet vad en parisare är så är det en jättestor korvskiva i ett hamburgerbröd med typ ägg, ketschup och gurksallad på)
Och sedan ska jag hoppa jämfota in i duschen för i kväll så får vi besök.
Ha en toppenmysig kväll.



1 kommentar:

Emma sa...

Oj vad pysslig och duktig du är!! Imponerad faktiskt =) Jag har alltid så mycket ideér men det blir sällan något av dem =/ Hoppas ni får en trevlig kväll med ert besök! Kram, Emma