fredag 26 juni 2009


Ha ha, jag skrev just in och kollade mitt bmi.. Och därigenom hur mycket jag "får" gå upp under graviditeten. Skrev in vikt innan graviditet.. jag var normalviktig och får gå upp mellan 11,5-16 kilo under grav.

Då provade jag skriva in det jag väger i dag... Jag var fortfarande normalviktig och får gå upp mellan 11,5-16 kilo. Ha ha, tänk om jag skulle gå upp 16 kilo nu efter dessa 7 kilo som jag redan gått upp.. jag skulle ju se ut som en blobb!=)


Fast det skiljer sig verkligen från vad min barnmorska sagt för enligt henne så väger bebisen och allt i kroppen 6 kilo.. (jag har överallt annars läst att det är minst 8 kilo) så något kilo över det kan man ju gå upp enligt henne alltså....(Och andra källor uppger att det mesta som man ska gå upp är sådant som amningen sedan ska ta bort, så det får ju vara ett antal kilon) oj vad hårt hållen man är av henne jämfört med vad allt annat säger!

Inga kommentarer: