tisdag 30 juni 2009

Bara 89 dagar kvar!

Vi är nu i grav. vecka 28 och om lille bebis skulle födas nu så är chanserna att han skulle överleva mycket stora. (Trots detta så vill mamma INTE träffa dig än... ta du din tid och bli riktigt klar så att vi kan mysa med varandra utan slangar och syresättning, ett gällt skrik är det jag vill höra efter du fötts så jag hör att dina lungor är okej)
Sitter och googlar och tittar på bilder på bebisar som fötts i vecka 28 och det är helt otroligt att du vuxit så pass att du faktiskt ser ut som en liten bebis nu,det var ju bara nyss jag kollade bilder på ett embryo, en liten klumt med hjärta, och nu redan så har det gått så långt.
Det står att jag nu ska ha gått upp mellan 8-11 kilo eller mer.. jag har fortfarande gått upp 7.. jag tänker GREAT.. nu ska Dessie ammas ned i vikt efter du lille skrutt kommit ut. =) Uppenbarligen så gör det en total skillnad att vara sugen på vattenmelon på kvällarna istället för godis, fast i går så smällde jag i mig en hel godispåse och en dricka på bion! Och tänka sig.. ingen halsbränna! *Det är ett mirakel* Men jag tror att det kanske är bäst att hålla sig till vattenmelonen hädanefter iallfall! ;)

Det är fortfarande tyst på övervåningen.. Lilleman sover sött och har gjort så i sin egen säng hela natten.. *ännu ett mirakel* Nu längtar jag riktigt efter att han ska vakna så vi kan peta i oss frukost, min mage kurrar...

Godmorgon

Inga kommentarer: