onsdag 10 juni 2009

Lunchdax säger magen

Men jag vill inte alls masa mig in ännu, sitter i solstolen med datorn i knäet. Skönt är det.
Liam på dagis igen, samma visa som sist, fröken håller i honom och han skriker och vill bara följa med mig hem... VAD är problemet, jag är ALLTID för tidig då jag ska hämta honom enligt honom, då vill han alltid vara kvar och säger att jag inte ska hämta honom än. Är det för att dagiset bytt plats just nu? Är det för att liten i magen alltid är med mig och han vill åxå? Han var så glad på morgonen och stannade till och med grannen med bilen för att förklara att "Nu ska jag på dagis och leka!" så där alldeles glatt, men då vi kommer innanför dörrarna.. PANIK! (Jag ringde till dagis efter att jag åkt därifrån och han hade varit sur en stund med som vanligt hade det gått över snabbt och nu lekte han för fullt och va på toppenhumör.)
Ja ja, bara i dag och på Fredag kvar nu, sedan har vi sommarlov här hemma. Hoppas att det blir strålande sol och en massa värme hela sommaren, då ska vi bo på diverse olika badplatser med vår filt och picnikkorg. *längtar*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ta det lugnt Dessie. Efter att ha jobbat på förskola ett par år (hann nog med 2,5 eller 3 år) så kan jag lugna dig med att så här är ALLA barn periodvis! Det handlar väl om att barnen börjar förstå att saker händer i världen även om inte de är på plats! De vill vara med överallt.

Så ta det lugnt bara. Kramar

Dessie sa...

Ok då. Jag ska försöka. =) Tack.
Kramas